Il problema dell'alimentazione elettrica per chi usa la bicicletta, sia nell'uso quotidiano che per viaggi di più giorni, sta diventando sempre più impegnativo. Serve sempre più energia elettrica non solo per illuminare la strada nelle buie ore della notte ma anche per alimentare il sempre crescente numero di dispositivi elettronici a cui non sappiamo più rinunciare. Questo sito vuole essere un primo passo per provare ad orientarsi nella non sempre facile scelta degli strumenti necessari per gestire in modo possibilmente autonomo le proprie necessità.

The electric power supply problem for people who like to cycle either in everyday use and along trips of several days, it's becoming increasingly challenging. More and more electricity is indeed required not only to illuminate the road in the dark hours of the night but also to feed the ever growing number of electronic devices that we can't live without. This site aims to be just a first step in the attempt to orientate the user in the not always easy commitment to choose the most appropriate tools.

Tuesday 21 July 2015

Dynamo-hub Output Voltage vs Speed, [V] vs [km/h] at no-load conditions

... up to 100 Vrms !!!

Here below a very common dynamo-hub output voltage vs speed, [V] vs [km/h] at no-load conditions; voltage readings take into account 3rd harmonic that at no-load conditions might be such high as 3 to 5% THD.
100 km/h is a very high speed limit indeed, worth to be taken into account however considering that very popular products on the market are claimed to withstand up to 40 Vrms only !!